Jakie możliwości mamy do wyboru – przegląd bram garażowych

Jakie możliwości mamy do wyboru – przegląd bram garażowych

12 maja, 2019 Wyłączono przez Artykuły Sponsorowane

Bramy garażowe rolowane posiadają kasetę podobną do tej która znajduje się w roletach i to w niej chowa się otwierana brama. To rozwiązanie dla wszystkich osób, które posiadają zbyt mały garaż na zamontowanie systemu z prowadnicami i bramy segmentowej.

Nie ogranicza się tu w żaden sposób przestrzeni w garażu. Jedynie wjazd do garażu z powodu zamontowanej kasety jest niższy o około 20 cm. Na wygodny garaż potrzeba przynajmniej 2 metrów wysokości, a także 230 cm szerokości. Oczywiście parametry przeciętnego garażu u każdego producenta wyglądają nieco inaczej. Dlatego niezbędne jest zorientowanie się jaki jest standard. Zakup bramy garażowej w standardzie jest tańszy niż w przypadku ponadstandardowych rozmiarów, co obrazuje cennik bram garażowych. Poza bramą rolowaną można zdecydować się na bramę segmentową, jeśli jest wystarczająco dużo miejsca na prowadnice i umieszczenie przesuwnej bramy garażowej po otwarciu na prowadnicy albo pod sufitem albo na ścianie bocznej. Taka brama sprawdza się najlepiej z systemem ocieplenia pianką poliuretanową. Takiego ocieplenia musi dokonać firma montująca bramę. W żadnym wypadku nie można wykonywać prac tynkarskich po zamontowaniu bramy garażowej, niezależnie od jej typu, gdyż mogłoby to spowodować uszkodzenie napędu. Również w przypadku bramy uchylnej można zastosować napęd elektryczny najczęściej brama może być blokowana w kilku pozycjach i posiada czujnik, który zapobiega jej gwałtownemu opuszczeniu. Oczywiście do każdej bramy trzeba dobrać odpowiedni napęd biorąc pod uwagę jej ciężar, szerokość i wysokość skrzydła, sposób otwierania, a także ilość cykli jakie napęd ma obsługiwać w ciągu dnia. Dzięki temu można dobrać siłownik o odpowiedniej mocy i nie mieć problemu ze zbyt wolnym otwieraniem i zamykaniem bramy garażowej.

Jeśli usuwamy starą bramę garażową i wstawiamy nową konieczne może być usunięcie ościeżnicy w przypadku drewnianej. Z kolei w metalowej można odciąć zawiasy i wykorzystać je do przymocowania prowadnic. Metalowej ościeżnicy nie usuwa się jeśli jest ona elementem konstrukcyjnym nadproża. Najlepiej taką pracę zostawić fachowcom, którzy dokładnie wymierzą otwór, gdzie chce się wstawić nową bramę, a także zdecydują o sposobie demontażu starej. Jeśli garaż jest nie ocieplany nie ma sensu decydować się na bramę ocieploną, gdyż ubytek ciepła i tak będzie dość znaczny. Warto w tej kwestii poradzić się fachowców.