Promocja oferty nieruchomości w internecie
10 marca, 2020Samodzielna sprzedaż nieruchomości opiera się zazwyczaj na przygotowaniu opisu, wykonaniu zdjęć domu lub mieszkania i dodaniu ich do kilku portali z ogłoszeniami. Sposobów promocji nieruchomości jest jednak znacznie więcej. Nawiązując współpracę z biurem nieruchomości, możesz liczyć, że agencja wykorzysta o wiele bardziej zaawansowane narzędzia, które pozwolą uzyskać lepszą cenę w krótszym czasie.
Jak przygotować nieruchomość na sprzedaż?
Właściciele nieruchomości zaczynają przygotowania do publikacji oferty od wykonania zdjęć. Tymczasem biuro nieruchomości jeszcze przed wykonaniem dokumentacji fotograficznej skupia się na odpowiednim przygotowaniu lokalu do sprzedaży. Home staging pozwala skrócić czas oczekiwania na kupca nawet o 40%. I bynajmniej nie odbywa się to przez zaniżanie ceny nieruchomości. Działania z zakresu home staging polegają na odpowiednim przygotowaniu każdego z pomieszczeń tak, aby jasno wskazywał na pełnioną funkcję, a jednocześnie zachwycał wyglądem. Tak więc w sypialni zamiast porozrzucanych skarpetek znajdą się miękkie poduszki, gustowna narzuta i nastrojowe światło. W kuchni zamiast zlewu pełnego naczyń w oczy rzucą się filiżanki z gorącą kawą, foremka ze świeżo upieczonym ciastem lub kosz soczystych owoców. Lepiej wyglądająca nieruchomość w naturalny sposób wzbudza większe zainteresowanie potencjalnych nabywców. Ponadto home staging pozwala uzyskać nawet o 10% wyższą cenę sprzedaży.
Jak odpowiednio przedstawić nieruchomość?
Prezentując nieruchomość w internecie, trzeba dać możliwość poznania ją na wielu płaszczyznach. Na pewno bardzo ważny jest rzetelny i szczegółowy opis nieruchomości. Jego nieodzownym elementem jest rzut wszystkich pomieszczeń z dokładnymi wymiarami. Nawet kolejność informacji podawanych w opisie ma ogromne znaczenie.
Kolejnym krokiem do stworzenia idealnej prezentacji jest wykonanie zdjęć nieruchomości. Profesjonalny aparat oraz umiejętności fotografa potrafią stworzyć rzetelny, a jednocześnie ujmujący widok nieruchomości. Zdjęcia dają ogólny obraz lokalu. Film może zaprezentować nieruchomość w zupełnie nowym świetle. Jak pokazują badania, 50% nabywców wykazuje większe zaufanie w stosunku do ofert z filmem. Prawdziwą perełką może okazać się jednak wirtualny spacer po nieruchomości. Taka forma prezentacji doskonale oddaje klimat danego miejsca. Pobudza wyobraźnię odbiorcy oraz umożliwia dokładne poznanie planu obiektu.
Gdzie promować ofertę nieruchomości?
Podstawową formą promocji jest publikacja oferty w branżowych portalach ogłoszeniowych. Ich lista jest imponująca. Biuro nieruchomości będzie w stanie wskazać te, które cieszą się największą popularnością. Publikacja oferty na tych portalach może przynieść najlepszy efekt. W tym przypadku nie liczy się ilość, a jakość. Kolejnym sposobem promocji, wykorzystywanym przez agencje nieruchomości, jest stworzenie strony www danego domu lub mieszkania. Strona internetowa pozwala na pełne przedstawienie danej nieruchomości. Wygląda bardzo profesjonalnie, a jednocześnie daje możliwość pełnego zaprezentowania oferty.
Strona internetowa nieruchomości może być promowana w Google AdWords, który jest jednym z największych systemów reklamowych na świecie. Linki sponsorowane są skutecznym sposobem dotarcia do osób, które szukają w internecie ofert nieruchomości. Tak wiele narzędzi promocyjnych znacznie podnosi szansę na sprzedaż nieruchomości. Chcąc znaleźć biuro nieruchomości w Katowicach, warto sprawdzić ofertę agencji RE/MAX GOLD. Powierzając specjalistom sprzedaż nieruchomości, można liczyć na wykorzystanie wszystkich wymienionych wyżej narzędzi i skuteczną finalizację transakcji.
fot. materiały prasowe